Tágasan a városban - Kia Rio 1.4 MPI
Rengetegszer említettem már, hogy a Kia az elmúlt években töretlen fejlődésen ment keresztül. A most kipróbált Kia Rio negyedik generációs modellje is ezt tükrözi.
olvass továbbJó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.
Rengetegszer említettem már, hogy a Kia az elmúlt években töretlen fejlődésen ment keresztül. A most kipróbált Kia Rio negyedik generációs modellje is ezt tükrözi.
olvass továbbHa olyan autót keresünk, amely divatos, megbízható, olcsó fenntartású, modern technikát rejt magában, zöld rendszámot kaphat, hosszú útra is elindulhatunk vele, mert nem vagyunk kitéve annak, hogy találunk-e elektromos töltőt és mindamellett kényelmes családi autó, amelynek az ára is elérhető, akkor nem sok autó közül választhatunk. Az egyik lehetséges megoldás a Niro Plug-in.
olvass továbbSokan támadják a bajor márkát azzal, hogy azáltal, hogy keresztben építi be a motort és elhagyta a hátsókerék hajtást az új egyesben, már nem is valódi BMW érzést kínál. Úgy gondolom, hogy ez tévedés. A technika más, de az érzés maradt.
olvass továbbNagyon sok szép autó van, de a Mazda3 valami egészen más. Nemcsak szép, letisztult, modern, hanem mindeközben tényleg nagyon jó. A sok modern technikával felszerelt kis köbcentis SUV-k között lassan elfelejtettem, milyen egy, a szó jó értelmében „valódi”, pompás autót vezetni. Ezt az érzést adta vissza a hármas.
olvass továbbBiztos sokan fognak furcsán nézni rám, de azt hiszem az utóbbi idők egyik legkellemesebb meglepetése volt számomra a C5 Aircross. Az első látásra szokatlan formájú és színű autó nagyon is kedvemre való volt, és egy igazi élményt okozott az elmúlt pár napban.
olvass továbbA Mitsubishi ASX akármennyire is hihetetlen, már 10 éve jelent meg először, így mindenképpen ráfért egy alapos frissítés. A kis autógyárak nincsenek könnyű helyzetben, így a Mitsubishi is csak a legszükségesebbeket változtatta meg az új modellen.
olvass továbbEz a gondolat nem csak azért született meg bennem, mert a C3-ban a C4-hez hasonló módon egy bőröndhöz hasonló ajtóbehúzó kar került kialakításra, hanem azért, mert méretéhez képest óriási, tágas, funkcionális belső terekkel rendelkezik. Mindezt pedig úgy sikerült megalkotni, hogy közben az autó telis-tele van játékossággal, izgalmas formákkal.
olvass továbbA hot hatch kifejezést azokra a kiskategóriás autókra használják, melyek méretükhöz képest durván túl vannak motorizálva. Óriási lóerő és a kis kaszni miatt legyen az bárki, az élménytől és a félelemtől sikítani kezd, ha tövig nyomjuk a gázpedált.
olvass továbbBiztos lehetne rajta vitatkozni, de szerintem a Volvo által képviselt értékek és tulajdonságok leginkább az XC70-ben egyesülnek. A tesztelt XC70 maga a tradicionális Volvo. Biztonságos, kényelmes, tágas és egyáltalán nem hivalkodó.
olvass továbbAz első kérdése lehet sok olvasónak az, hogy mi is az a DS, milyen márka is ez valójában? A DS névvel először az 1955 és 1975 között gyártott, előremutató formájáról és technikájáról ismert Citroën DS esetében találkozhattunk. Ezt követően a Citroën al-márkájaként 2009-ben jelent meg a DS, mint a C3, C4 és C5 csúcsváltozata.
olvass továbbAz elmúlt pár napot a KIA Sorentoval töltöttük és talán mondanom sem kell, hogy a KIA esetében folyamatosan ámulatba esünk, hogy meddig jutott és milyen jó irányba tart ez a márka.
olvass továbbA BMW 3-as széria kombi, azaz Touring verzióját volt szerencsém tesztelni az elmúlt pár napban. Ez a modellsorozat hetedik generációja és sok tekintetben az egyik legfontosabb a BMW palettáján. Ha valakinek nincs ideje elolvasni csak a bevezetőt, akkor röviden összefoglalva ez az autó egy csoda, talán az egyik legjobb autó, amit valaha vezethettem.
olvass továbbA kis oroszlánkirály, hasonlóan, mint az 508-as, immáron nem kapott nagyobb számot, mint elődje, maradt a 208-as szám, de a számon kívül megváltozott minden. Most lehet túlzásnak hangzik, pedig tényleg nem az, a kis Peugeot új dimenzióba lépett.
olvass továbbA fehér sarokban az 1.0l-es 3 hengeres 115 Le-s motorral és manuális váltóval szerelt Kamiq, a piros sarokban pedig az 1.5l-es 4 hengeres (bár a fogyasztás csökkentése miatt 2 hengeres üzemmódban is működni képes) 150Le-s automataváltós Scala. Melyik fog győzni, kit érdemes választani? Bízom benne, hogy a következő összehasonlító tesztből kiderül.
olvass tovább2016 Pyeongtaek (Dél-Korea) A SSangyong tervezőközpontja 2012 óta működött ezen a vadonatúj telephelyen. Korea negyedik legnagyobb autógyára ugyanis megunta a sereghajtó szerepet és teljesen új alapokra helyezte a design kérdését a vállalati stratégiában.
olvass továbbSzerencsés esetben minden autó elvisz egyik pontból a másikba, ebben semmi különbség nincsen. A kérdés a hogyan és a miként. A Mini-vel ez egy életérzés, ami nekem nagyon bejött.
olvass továbbA Supra szinte egyidős velem, szóval azt is mondhatom, hogy együtt nőttünk fel. Az már egy másik kérdés, hogy a Suprát sokkal többen ismerik, mint engem és egészen valószínű, hogy többen vágynak egy Suprára, mint rám - de ez pusztán genetika és ezért nem haragszom senkire.
olvass továbbMindig óriási dilemma előtt állunk, amikor a pickup-ról, mint kategóriáról el kell dönteni, hogy a haszongépjármű vagy pedig a személyautó kategóriába tegyük, mint a terepjárókat. A döntés aztán az előbbi szokott lenni, hiszen az Áfa visszaigénylés, a jogszabályi környezet ezt indokolja.
olvass továbbNégy év telt el csupán az előző generáció megjelenése óta, de a Mitsubishi valószínűleg megelégelte a sokad hegedűs szerepét a pickup piacon és jogosan követeli vissza az őt megillető helyét.
olvass továbbEgyszerre írni két autó tesztjét komoly kihívás. A VW Sharanról és a Seat Alhambráról szól a cikk. A Seat Alhambráról és a VW Sharanról szól a cikk. És persze bolond, aki mindent kétszer mond, kétszer mond, de ez esetben persze senki sem az, hiszen a két autó szinte teljes mértékben megegyezik.
olvass tovább